مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 مهر 1398 ساعت 09:132019-10-16اجتماعي

مشق دلدادگی در کارگاه قالی بافی/ اینجا گره حاجت ها باز می شود


چندسالی است که کارگاه های قالی بافی عتبات عالیات در گوشه گوشه شهر راه اندازی شده است، کارگاه هایی که در آن فقط تار و پود را گره نمی زنند بلکه دل ها به حسین (ع) گره می خورد و نقش عشق بافته می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بیرجند، مجلس برپا می شود، مداح دل ها را به سمت کربلا می برد، خانمی نذر می کند گوشواره هایش را برای اطعام زوار حسین (ع) بدهد و دیگری مقداری پول کمک می کند، خانمی دیگر که اشک گوشه چشمانش را پاک می کند با نگاه حسرت زده در دلش می گوید کاش من هم قدری توان داشتم تا لااقل کاری برای زوار مولایم انجام دهم؛ به دست هایش نگاه می کند که سال هاست نقش ترنج بر صفحه تار و پود دار قالی زده است و با خودش می گوید کاش می شد از این طریق خدمتی انجام دهم.

نقش عشق می بافند شاید این سخن ندای قلب بسیاری از بانوان ارادتمند به اهل بیت (ع) بود که سبب برپایی کارگاه های قالی بافی عتبات عالیات شد، کارگاه هایی که در آن فقط تار و پود را گره نمی زنند بلکه دل ها به حسین (ع) گره می خورد و نقش عشق بافته می شود.

حالا چندسالی است که این کارگاه ها در گوشه گوشه شهر راه اندازی شده است و خیل بانوان عاشق اهل بیت(ع) راهی این کارگاه ها می شوند تا با هر رج که می بافند علاقه خود را ثابت کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشق دلدادگی در کارگاه قالی بافی/ اینجا گره حاجت ها باز می شود

مشق دلدادگی در کارگاه قالی بافی/ اینجا گره حاجت ها باز می شود