مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 مهر 1398 ساعت 05:442019-10-22پزشكي

تولید گوشت آزمایشگاهی در الیافی از ژلاتین


پژوهشگران دانشگاه هاروارد موفق شدند گوشت آزمایشگاهی را در چارچوبی از جنس ژلاتین پرورش دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از وبسایت رسمی دانشگاه هاروارد، گوشت هایی که در آزمایشگاه پرورش می یابند یا کشت می شوند، اخیرا تولید محصولات غذایی را متحول کرده و به جایگزین های سازگار با طبیعت، تطبیق پذیر و اخلاقی برای گوشت معمولی تبدیل شده اند.

با وجود این، انتقال گوشت از ظروف آزمایشگاهی به بشقاب غذای مردم، مشکلات بسیاری از جمله نحوه تولید آن در مقیاس گسترده و شباهت طعم آن با طعم گوشت معمولی را به همراه دارد.

پژوهشگران بخش مهندسی و علوم کاربردی دانشگاه هاروارد (harvard university)، سلول های عضلات خرگوش و گاو را در چارچوب هایی از جنس ژلاتین پرورش داده اند تا بتوانند بافت و ثبات گوشت معمولی را شبیه سازی کنند و نشان دهند که نهایتا می توان فرآورده های گوشتی را بدون نیاز به کشتار حیوانات تامین کرد.

کیت پارکر (Kit Parker)، استاد مهندسی زیستی و فیزیک کاربردی دانشگاه هاروارد و همکارانش، این بررسی را پس از شرکت در یک رقابت آشپزی تلویزیونی آغاز کردند.

پارکر در این باره گفت: تخصص سرآشپزها در مورد مواد غذایی، تاثیرگذار بود.

پس از صحبت با آنها، این سوال برایم مطرح شد که آیا می توانیم آنچه در مورد داروهای ترمیمی می دانیم، در تولید غذاهای مصنوعی به کار ببریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید گوشت آزمایشگاهی در الیافی از ژلاتین

تولید گوشت آزمایشگاهی در الیافی از ژلاتین