مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 مهر 1398 ساعت 11:372019-10-22اقتصادي

خودکفایی در تولید مواد اولیه دارو


ایران به مرز خود کفایی در تولید مواد اولیه دارو رسیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ معاون وزیر بهداشت امروز در حاشیه آیین تودیع و معارفه رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: با وجود تمام تهدیدات و تحریم های دشمنان ملت ایران ، میزان خودکفایی در تولید دارو و مواد اولیه دارویی در کشور در سال های اخیر به میزان چشمگیری افزایش یافته است ودر آینده نزدیک داروهای جدیدی وارد بازار می شود.

ایرج حریرچی با بیان اینکه افزایش تولید داخلی مواد اولیه دارو به68 و سه دهم درصد رسیده است افزود: با اقدامات جدی اخیر وزارت بهداشت ، نیروی انتظامی و گمرک روند مقابله با فساد و تخلف در کل زنجیره توزیع و فروش دارو با شدت بیشتری در حال انجام است.

معاون وزیر بهداشت همچنین گفت: با پیشرفت طرح تحول نظام سلامت در حوزه بیمه و خدمات درمانی اقدامات خوبی صورت گرفته و در حال حاضر پوشش بیمه ای مردم به 91 درصد رسیده ، اما همچنان 9 درصد مردم بیمه نیستند .

وی با بیان اینکه 41 هزار تخت بیمارستانی در سالهای آینده به مجموعه تخت های بیمارستانی اضافه می شود گفت : برای هر تخت بیمارستانی به طور متوسط 70 تا 100 متر مربع فضای جانبی نیاز است.

معاون وزیر بهداشت سهمیه بندی انسولین را نادرست خواند و گفت: سیاست وزارت بهداشت، مصرف منطقی دارو است و هیچ کمبودی در زمینه ان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خودکفایی در تولید مواد اولیه دارو

خودکفایی در تولید مواد اولیه دارو