مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 آبان 1398 ساعت 10:152019-10-24اقتصادي

تجهیزات تصویربرداری پزشکی ایران مانند کشور های پیشرفته


مدیر گروه رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به پیشرفت های کشور در تصویربرداری پزشکی گفت: از لحاظ تجهیزات تصویربرداری کمبودی نداریم و در این حوزه همپای کشور های پیشرفته هستیم - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی همایش؛ آقای دکتر حسن هاشمی افزود: همه دستگاه های تصویربرداری در کشور وجود دارد و نیازی به اعزام بیمار به خارج از کشور برای تصویربرداری نیست.

وی ادامه داد: هرچند وضعیت ما در بخش تجهیزات تصویربرداری مناسب است، اما به دلیل افزایش نرخ ارز در نگهداری تجهیزات و خرید دستگاه های به روز، دچار مشکلاتی هستیم.

آقای دکتر هاشمی افزود: با توجه به شرایط موجود تأمین و نگهداری قطعات دستگاه های تصویربرداری بسیار پرهزینه است و دست اندرکاران باید برای رفع این مشکل اقدام کنند.

وی به استفاده از دستگاه تصویربرداری پت سی تی اسکن در کشور اشاره کرد و گفت: اکنون در برخی شهر ها مانند تهران، کرج و مشهد این دستگاه پیشرفت در حال ارایه خدمت به بیماران است.

آقای دکتر هاشمی به جایگاه خاص ام آر آی برای تشخیص ناهنجاری های احتمالی جنین اشاره کرد و گفت: با این روش تصویربرداری هم می توان سرطان های زنان را زودتر تشخیص داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجهیزات تصویربرداری پزشکی ایران مانند کشور های پیشرفته

تجهیزات تصویربرداری پزشکی ایران مانند کشور های پیشرفته