مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 آبان 1398 ساعت 10:552019-10-24بين الملل

اتحادیه اروپا جایزه «ساخاروف» را به معارض چینی اهدا کرد


پارلمان اتحادیه اروپا امروز در اقدامی که می تواند به واکنش منفی چین منجر شود، جایزه «ساخاروف» را به یک چهره معارض چینی اهدا کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، پارلمان اتحادیه اروپا روز پنج شنبه همانطور که پیش بینی می شد، جایزه ساخاروف را به ایلهام توهتی از چهره های معارض حکومت چین اهدا کرد.

به نوشته پایگاه خبری شبکه یورو نیوز ، پارلمان اروپا در توجیه اعطای این جایزه به توهتی، فعالیت های وی را عامل تسهیل گفت وگو میان مردم چین و اقلیت اویغور توصیف کرده است.

توهتی که زمانی استاد اقتصاد بوده و بعدا به فعالیت های حقوق بشری رو آورده، به اتهام اقدامات خلاف امنیت ملی و تجزیه طلبی در سال 2014 در چین به حبس ابد محکوم شد و از آن زمان در زندان به سر می برد.

دو هفته پیش که توهتی به عنوان یکی از نامزدهای جایزه ساخاروف معرفی شد، گنگ شانگ سخنگوی وزارت خارجه چین واکنش تندی نشان داد و این فرد را حامی تروریسم خواند.

شانگ در پاسخ به سؤالی در مورد نامزدی این فرد برای دریافت جایزه ساخاروف، گفته بود: فردی که در مورد او صحبت کردید، یک تجزیه طلب حامی تروریسم افراط گراست و دستگاه قضایی چین وی را به دلیل فعالیت های جدایی طلبانه به حبس ابد محکوم کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتحادیه اروپا جایزه «ساخاروف» را به معارض چینی اهدا کرد

اتحادیه اروپا جایزه «ساخاروف» را به معارض چینی اهدا کرد