مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 آبان 1398 ساعت 08:542019-10-25بين الملل

خشم شدید پکن از اظهارات نفر دوم دولت آمریکا


سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن رد اظهارات ضد چینی «مایک پنس» معاون رییس جمهور آمریکا و تاکید او بر نقض «آزادی ها در هنگ کنگ» اعلام کرد که واشنگتن به جای اتهام زنی ، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، هوا چوانینگ سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری امروز جمعه خود در واکنش به اظهارات اخیر مایک پنس معاون رییس جمهور آمریکا درباره هنگ کنگ گفت که پکن به شدت از سخنان پنس خشمگین است.

به نوشته خبرگزاری رویترز ، سخنان ضد چینی مایک پنس، نفر دوم دولت آمریکا در سخنرانی روز پنجشنبه خود در اندیشکده مرکز ویلسون خشم مقام های پکن را به دنبال داشته است.

معاون رییس جمهور آمریکا در این سخنرانی به چین درباره مسائل مختلف از قبیل تحولات هنگ کنگ، تایوان، دریای چین جنوبی، تجارت بین المللی و مسائل ورزشی و بسکتبال اتهام زنی کرد و مدعی شد که طی یک سال اخیر رفتار چین تهاجمی تر و بی ثبات کننده تر شده است.

پنس در بخشی از این سخنرانی و در ادامه مداخلات واشنگتن درباره اغتشاشات گاها خشونت آمیز در هنگ کنگ گفت: روی صحبتم با میلیون ها نفر در هنگ کنگ است که طی ماه های اخیر به صورت مسالمت آمیز به منظور حفاظت از حقوقشان در حال اعتراض بوده اند: ما در کنار شما می ایستیم، شما الهام بخش ما بوده اید و از شما می خواهیم که همچنان در مسیر اعتراض غیرخشونت آمیز باقی بمان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خشم شدید پکن از اظهارات نفر دوم دولت آمریکا

خشم شدید پکن از اظهارات نفر دوم دولت آمریکا