مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 آبان 1398 ساعت 17:112019-10-26فرهنگي

میراث جهانی تخت سلیمان تکاب پذیرای بیش از 58 هزار گردشگر بود


رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تکاب گفت: امسال در حدود 58 هزار و 364 نفر از مجموعه جهانی تخت سلمیان بازدید داشته اند.

- امیر مطلوبی رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تکاب امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به اینکه تخت سلیمان تکاب یکی از دو آثار باستانی آذربایجان غربی بوده که در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده است، اظهار کرد: امسال در حدود 58 هزار و 364 نفر از این مجموعه بازدید داشته اند.

وی با بیان اینکه 56 هزار و 275 نفر از این تعداد را گردشگران داخلی و سایر آنها را گردشگران خارجی تشکیل می دهند، افزود: امسال استقبال بازدیدکنندگان از این مجموعه به قدری زیاد بود که بلیط های این مجموعه به صورت اینترنتی به فروش رفت.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تکاب با اشاره به انجام برخی تعمیرات فیزیکی و انجام جشنواره های مختلف فرهنگی در تخت سلیمان تکاب ادامه داد: نصب و رفع دوربین های مدار بسته، ساماندهی و پاکسازی محوطه و برگزاری نوروزگاه از جمله این اقدامات است.

وی با بیان اینکه تکاب با داشتن 6 واحد بومگردی در سطح استان بیشترین تعداد این واحدها را دارا است، عنوان کرد: اغلب این واحدها در اطراف مجموعه تخت سلیمان تکاب ایجاد شده و با توجه به افزایش تعداد گردشگران تخت سلیمان درخواست برای ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میراث جهانی تخت سلیمان تکاب پذیرای بیش از 58 هزار گردشگر بود

میراث جهانی تخت سلیمان تکاب پذیرای بیش از 58 هزار گردشگر بود