مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 آبان 1398 ساعت 05:552019-10-28بين الملل

اینستکس؛ مقدمه ای برای فشار حداکثری واشنگتن علیه ایران


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو ،حسین حاجیلو درباره بیانیه چند روز قبل وزارتخانه های خزانه داری و امور خارجه آمریکا در مورد اتخاذ سازوکار های جدید برای تقویت شفافیت در تجارت بشردوستانه با ایران، - ،حسین حاجیلو درباره بیانیه چند روز قبل وزارتخانه های خزانه داری و امور خارجه آمریکا در مورد اتخاذ سازوکار های جدید برای تقویت شفافیت در تجارت بشردوستانه با ایران، اظهار داشت: بیانیه ای که روز جمعه از سوی این دو وزارتخانه آمریکا منتشر شد مبین این نکته است که کشور هایی که می خواهند با ایران خرید و فروش غذا و دارو و تجهیزات پزشکی داشته باشند بدون نگرانی از آسیب هایی که تحریم ها می تواند داشته باشد، می توانند تعاملشان را با ایران انجام دهند.

این کارشناس اقتصاد تحریم افزود: مساله ای که وجود دارد این است که در فضای تحریمی تجارت اقلام بشردوستانه همیشه استنثنا بوده است، در واقع همه چیز تحریم می شود به جز غذا و دارو.

با این حال در عمل برخی از بانک ها در این سال ها از نقض تحریم می ترسیدند از این رو حتی در حوزه های بشر دوستانه هم با ایران کار نمی کردند.

وی ادامه داد: در بیانیه اخیر، آمریکا بر استثنا بودن حوزه های بشردوستانه از تحریم ها تاکید و اعلام کرده که این سازوکار جدید را برای انجام تعاملات بشردوستانه ایران تعیین کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اینستکس؛ مقدمه ای برای فشار حداکثری واشنگتن علیه ایران

اینستکس؛ مقدمه ای برای فشار حداکثری واشنگتن علیه ایران