مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 آبان 1398 ساعت 05:532019-10-29سياسي

آمریکا به دنبال افزایش فشار بر ایران با تصویب لوایح FATF است


عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: اصرار مقامات آمریکا بر اینکه ایران باید FATF را تصویب کند، نشان می دهد که آنان به دنبال اعمال فشار بر ایران از این طریق هستند.

- محمدجواد ابطحی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اصرار دولتمردان برای تصویب لوایح FATF، اظهارداشت: ادعای دولتمردان این است که FATF ما را از بحران های اقتصادی نجات می دهد که اگر واقعا اینچنین است، آنان باید ادعای خود را به صورت کتبی بنویسند، امضا کرده و تضمین دهند.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس با بیان اینکه برخی از دولتمردان تا چندی پیش به صراحت اعلام کردند که در این باره تضمین نمی دهند، ادامه داد: وزیر امور خارجه اعلام کرد که نه من و نه رییس جمهور تضمین نمی دهیم که مشکلات با FATF حل شود و از سوی دیگر گروه ویژه اقدام مالی موسوم به FATF هم نه تنها به ما تضمینی نمی دهد، بلکه آنان تاکید کرده اند که امکان اعمال حق شرط در لوایح مرتبط با FATF وجود ندارد.

وی متذکر شد: دولتی ها در زمان انعقاد قرارداد برجام هم چنین مطالبی را عنوان می کردند و تاکیدشان بر آن بود که اگر برجام نباشد، اقتصاد ما عقب افتاده می شود اما دیدیم که با برجام، نه تنها مشکلات اقتصادی کشور حل نشد، بلکه تحریم ها هم تشدید شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا به دنبال افزایش فشار بر ایران با تصویب لوایح FATF است

آمریکا به دنبال افزایش فشار بر ایران با تصویب لوایح FATF است