مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 آبان 1398 ساعت 06:342019-10-29فرهنگي

قدر «پری صابری »ها را بدانیم


محمد حاتمی می گوید، جامعه تئاتری نباید یادش برود که بزرگان هنرهای نمایشی ایران که بودند و چه کردند؛ نمونه این ها پری صابری است که خدمات زیادی برای هنر کشور انجام داد ولی این روزها دیگر حالش مثل قبل نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پری صابری یکی از اولین کارگردانان زن تئاتر ایران متولد سال 1311 است که در فرانسه تحصیل کرد و بعد از آن به دلیل علاقه ای که به ایران داشت به کشور برگشت و شروع به کار هنری کرد.

او در تمام سال های فعالیتش به دنبال انجام کارهای متفاوت بود که خیلی از آن ها براساس ادبیات غنی ایران است.

اما این هنرمند دیگر سلامتی قبل را ندارد و محمد حاتمی، که در نمایش من به باغ عرفان این کارگردان تئاتر درباره سهراب سپهری بازی کرده می گوید: متاسفانه خانم صابری دیگر هوشیاری خود را به اندازه سابق ندارد و جامعه تئاتری ما باید یادش باشد که چه کسی در ادبیات و هنرهای نمایشی ایران کارهایی بزرگ را نه فقط در اینجا بلکه خارج از کشور اجرا می کرد و با استقبال مخاطب مواجه می شد.

این بازیگر و کارگردان اضافه می کند: امیدوارم حال ایشان خوب شود ولی جای تاسف دارد که ما یادمان می رود خیلی از همین هنرمندان در قدیم پایه خیلی چیزها را گذاشتند تا ما و نسل های بعد از ما بتوانیم جلو برویم و کار خود را ادامه دهیم پس لازم است که بیشتر به یاد گذشتگان و هنرمندان ق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قدر «پری صابری »ها را بدانیم

قدر «پری صابری »ها را بدانیم