مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 آبان 1398 ساعت 10:312019-10-30سياسي

بدون آمار، توسعه امکان پذیر نیست


اولین سرشماری به روش ثبت مبنا سال 1405 انجام می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما مرکز زنجان؛رییس مرکز آمار ایران گفت: سرشماری به روش ثبت مبنا، بهره وری در نظام آماری مدرن را ارتقا می دهد و بر این اساس، اولین سرشماری ثبت مبنا برای سال 1405 پیش بینی شده است اما اجرای آزمایشی آن در سال 1400 انجام خواهد شد.

حسین زاده در مراسم گرامیداشت روز آمار و برنامه ریزی در زنجان گفت: در این روش به جای استفاده از روش سرشماری سنتی از ریزداده های اداری استفاده می شود.

وی گفت: باید نگرشی ایجاد شود که ریزداده های دستگاه ها در اختیار مرکز ملی آمار قرار گیرد چراکه ارایه آمارهای رسمی کشور با کیفیت بالا به حمایت و پشتیبانی و تفکر دستگاه ها نیاز دارد.

رییس مرکز آمار ایران با بیان اینکه برنامه ریزی، لازمه توسعه و آمار لازمه برنامه ریزی است، گفت: آمار از ابتدای پدیدآمدن با واژه حکومت، گره خورده و آمار برای اداره کردن جامعه بشری بسیار پراهمیت است.

حسین زاده آمار رسمی را محصول و کالای عمومی خواند و گفت: رقابت پذیری در آمار سبب ارتقای کیفیت نمی شود زیرا رقابت در کالای عمومی، مطرح نیست.

وی با بیان اینکه داشتن یک مرجع برای اعلام آمار سبب افزایش مطلوبیت خدمات می شود گفت: اگر یک مرجع و شاخص رسمی نباشد اعتماد جامعه نسبت به آمارهای رسمی کاهش می یابد و کاهش اعتماد،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بدون آمار، توسعه امکان پذیر نیست

بدون آمار، توسعه امکان پذیر نیست