مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 آبان 1398 ساعت 15:472019-10-30اقتصادي

آغاز سومین جشنواره طلای سرخ در روستای گردشگری دماب شهر دهق


سومین جشنواره طلای سرخ در روستای گردشگری دماب در شهر دهق آغاز شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان ؛ دبیر این رویداد اقتصادی گفت: در این دوره از جشنواره تولید کنندگان زعفران این منطقه محصولات خود ازجمله روغن زعفران ، دمنوش های زعفران شربت زعفران، اسانس زعفران را در قالب 20 غرفه برای علاقه مندان عرضه کرده اند.

مجتبی مرتضوی زعفران تولیدی روستای دماب را از کیفیت بسیار بالایی برخوردار دانست و افزود: معرفی روستای دماب به عنوان روستای هدف گردشگری و توسعه درآمد پایدار روستا همچنین معرفی زعفران ناب این منطقه به گردشگران از جمله اهداف برگزاری این جشنواره ازجنس طلای سرخ است.

وی گفت: بااجرای طرح تغییر الگوی کشت از چند سال گذشته تاکنون کشت این محصول با ارزش از 50 هکتار به بیش از 120 هکتار افزایش یافته است.

وی گفت: برگزاری کارگاه های آموزشی ، کارآفرینی ، برند سازی ، بسته بندی وصادرات وآموزش از کاشت تا برداشت محصول از برنامه های جنبی این جشنواره سه روزه است.

دبیر جشنواره زعفران روستای دماب افزود: منطقه دهق با برخورداری از شرایط آب و هوایی مطلوب و خاک حاصلخیز از مراکز عمده تولید زعفران استان به شمار می رود .

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: استان اصفهان با بیش از هزارو 280 هکتار سطح زیرکشت چهارمین استان زعفران خیز کش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز سومین جشنواره طلای سرخ در روستای گردشگری دماب شهر دهق

آغاز سومین جشنواره طلای سرخ در روستای گردشگری دماب شهر دهق