مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 آبان 1398 ساعت 12:052019-11-01اقتصادي

برداشت 23 هزار تن انار در مه ولات


23 هزار تن انار از دو هزار و 300 هکتار از باغ های کشاورزی شهرستان مه ولات برداشت شد.

- ، مرکز خراسان رضوی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مه ولات با بیان اینکه پیش بینی می شود از هر هکتار باغ به طور میانگین 10 تن انار برداشت و روانه بازار مصرف شود گفت: مهمترین رقم انار این شهرستان از نوع اردستانی است که 90 درصد سطح زیر کشت را شامل می شود و 10 درصد بقیه نیز از ارقام خزر، عقدا، شیشه، کپ و ملس بجستان است.

رمضانعلی قاسمی افزود: انار تولیدی مه ولات از نوع اردستانی، از جمله ارقام صادراتی است که سالیانه علاوه بر مصرف داخلی، بخشی نیز به خارج از کشور از جمله آسیای میانه، کره و ژاپن صادر می شود که از ارزآوری مناسبی نیز برخوردار است.

وی ادامه داد: مه ولات با در اختیار داشتن دو هزار و 300 باغ انار ، یکی از شهرستان های بزرگ باغی در خراسان رضوی است که مقام نخست سطح زیر کشت و تولید این محصول در استان را به خود اختصاص داده است قاسمی افزود: این یاقوت سرخ در فصل برداشت با همه خواص منحصر به فرد خود مورد بی مهری بازاریان قرار گرفته و هزینه بالای تولید، باعث نگرانی تولید کنندگان شده است.

مدیر جهاد کشاورزی مه ولات گفت: برای جبران نگرانی کشاورزان و باغداران و در راستای ایجاد زنجیره تولید در بخش کشاورزی، اقداماتی از جمله ایجاد و راه اندازی یک واحد فرآوری رب و سس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت 23 هزار تن انار در مه ولات

برداشت 23 هزار تن انار در مه ولات