مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 آبان 1398 ساعت 14:302019-11-03سياسي

وقف مایه بالندگی اقتصاد شیعه است


وقف مایه بالندگی اقتصاد شیعه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حجت الاسلام حسین جمالی زاده، در همایش یاوران وقف که عصر یکشنبه در حرم مطهر حضرت امامزاده سید اسماعیل(ع) فسا برگزار شد، گفت: وقف در رفع نیازهای اجتماعی، مذهبی، فرهنگی و اقتصادی موثر بوده است.

امام جمعه فسا با اشاره به اینکه وقف مایه بالندگی اقتصاد شیعه است، افزود: آسیب هایی که در خصوص وقف می تواند مطرح و بر طرف شود.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت برای وقف و زمینه برای وقف و نهادیه کردن وقف برای آیندگان فراهم است اما چرا از این طرفیت استفاده نمی شود باید بررسی شود، تاکید کرد: از لحاظ فقهی، وقف دست متولی می افتد در درجه اول مهمترین مسئله عمل به نیت واقفین است.

حجت الاسلام جمالی زاده با تاکید بر اینکه ضعف اطلاع رسانی در حوزه وقف قابل توجه است، گفت: باید اوقاف جزییات و هزینه کرد وقف را به اطلاع رسانی مردم برسانند، مردم هم بیشتر به وقف روی می آوردند و احساس اینکه متولی و ناظر وقف، خدمتگذار حقیقی وقف است باید در مردم زنده تر شود.

مدیرکل اوقاف فارس هم در این همایش، گفت: اولین وقفی که در فارس رقم خورده از حدود 700 سال پیش است هر زمانی که واقفین و خیراندیشان احساس مسئولیت می کردند که نیازی را از نیازمندی ها جامعه برطرف کنند، انجام دادند که نمونه آن موقوفه نمازی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقف مایه بالندگی اقتصاد شیعه است

وقف مایه بالندگی اقتصاد شیعه است