مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 آبان 1398 ساعت 13:322019-11-04پزشكي

تایید داروی آلزایمر حاوی جلبک در چین


مقامات بهداشتی چین دارویی مبتنی بر جلبک دریایی را برای درمان بیماری آلزایمر به تایید رساندند که نخستین داروی جدید با قابلیت درمانِ این اختلال شناختی طی 17 سال اخیر به شمار می رود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، براساس بیانیه آژانس ایمنی دارویی چین این دارو موسوم به Oligomannate و مشتق از جلبک دریایی می تواند برای درمان سطوح خفیف تا متوسط آلزایمر استفاده شود.

با این حال این تاییدیه مشروط بوده و بدان معناست که اگر چه می تواند طی کارآزمایی بالینی به فروش برسد اما به شدت کنترل شده و در صورت بروز هر گونه مشکلات ایمنی تاییدیه لغو خواهد شد.

در ماه سپتامبر تیم تحقیقاتی این دارو زیر نظر آکادمی علوم چین اظهار داشتند با توجه به شیوع کم آلزایمر میان افرادی که به طور مرتب جلبک دریایی مصرف می کنند، تصمیم به تحقیق در مورد تاثیر جلبک دریایی بر این اختلال گرفتند.

این تیم در مقاله ای توضیح دادند که چگونه یک قند موجود در جلبک دریایی برخی باکتری های موجود در روده را که می توانند باعث ایجاد انحطاط عصبی و التهاب مغز و در نتیجه بروز آلزایمر شوند، سرکوب می کند.

این مکانیسم طی یک کارآزمایی بالینی توسط Green Valley، یک شرکت دارویی مستقر در شانگهای انجام گرفته و این شرکت قرار است داروی جدید را به بازار عرضه کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تایید داروی آلزایمر حاوی جلبک در چین

تایید داروی آلزایمر حاوی جلبک در چین