مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 آبان 1398 ساعت 09:542019-11-05اجتماعي

آمار کشور مدرن سازی می شود


رییس مرکز آمار ایران با اشاره به این که در خصوص بحث مدرن سازی آمار کشور جدی هستیم، افزود: با ساماندهی مدرن داده ها، همه آحاد کشور را پوشش داده و نگاه ها نسبت به آمار رسمی تغییر می کند.

- ایسنا/آذربایجان شرقی رییس مرکز آمار ایران با اشاره به این که در خصوص بحث مدرن سازی آمار کشور جدی هستیم، افزود: با ساماندهی مدرن داده ها، همه آحاد کشور را پوشش داده و نگاه ها نسبت به آمار رسمی تغییر می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، جواد حسین زاده در آیین رونمایی از اسناد مطالعات آمایش آذربایجان شرقی، بیان کرد: آمار در تمامی عرصه ها و به خصوص بحث برنامه ریزی استفاده می شود که در این راستا استفاده از آمار در تدوین سند آمایش سرزمین و برنامه ریزی فضایی، شهری، انسانی و فعالیت های مرتبط با توسعه پایدار و مباحث اقتصادی، اجتماعی و محیط زیستی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی اظهار کرد: توسعه پایدار فقط در بستر پویا امکان پذیر بوده و با توجه به خلاهای موجود در نظام آماری، رویکرد جدیدی از سال 2010 در جهان ایجاد شد تا این نواقص رفع شود.

وی با بیان این که نهادهای مختلف آماری و حتی خود مردم در کیفیت و پذیرش آمار اهمیت دارند، افزود: دنیا با سرعت قابل توجهی به سمت مدرن سازی نظام آماری پیش می رود که روز جهانی آمار و برنامه ریزی، مصادف با 20 اکتبر نیز با شعار آمار بهتر زند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمار کشور مدرن سازی می شود

آمار کشور مدرن سازی می شود