مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 آبان 1398 ساعت 05:332019-11-07پزشكي

تولید زیرزمینی تنباکو با فضولات حیوانی / ذات الریه و مرگ از عوارض این تنباکوها


دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران ضمن هشدار نسبت به وجود مواد شیمیایی، مخدر و میکروبی در تنباکوهای معطر و میوه ای و عوارض جبران ناپذیر آن برای سلامت، - به انتشار فیلمی در فضای مجازی مبنی بر تولید تنباکو با فضولات حیوانی واکنش نشان داد.

دکتر محمدرضا مسجدی به دنبال انتشار فیلمی از یک کارگاه تولیدی توتون و تنباکو با فضولات حیوانی و اسانس های میوه ای در فضای مجازی، در گفت وگو با ایسنا، ضمن تاکید چند باره بر عوارض استفاده از توتون های معطر، گفت: علاوه بر آنکه مصرف توتون و تنباکو خود به تنهایی مضرات جدی برای انسان دارد، مصرف توتون معطر از آنجا که دارای مواد آلی و شیمیایی است، ضرر به مراتب بیشتری خواهد داشت.

اما، موضوعی که اکنون با آن روبه رو شدیم، استفاده از فضولات حیوانی در تهیه تنباکو است که می تواند انواع آلودگی های قارچی، میکروبی و انگلی را وارد بدن انسان کند.

وی در ادامه با اشاره به سایر عوارض این نوع از تنباکو اظهار کرد: از آنجا که وجود فضولات حیوانی باعث ایجاد بوی بد در تنباکو می شود، متخلفان اقدام به اضافه کردن اسانس و طعم به تنباکو می کنند.

مصرف تنباکوهای معطر به این شکل می تواند منجر به نوعی ذات الریه شده و حتی فرد مصرف کننده را به سوی نارسایی تنفسی، بستری شدن در آی سی یو و حتی مرگ سوق دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید زیرزمینی تنباکو با فضولات حیوانی / ذات الریه و مرگ از عوارض این تنباکوها

تولید زیرزمینی تنباکو با فضولات حیوانی / ذات الریه و مرگ از عوارض این تنباکوها