مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 آبان 1398 ساعت 10:562019-11-08بين الملل

مقام چینی: جهانی شدن را به نفع همه گسترش یابد


، یانگ وانمین، سفیر چین در برزیل روز جمعه اعلام کرد همکاری میان کشورهای عضو گروه بریکس تأثیرات مثبتی در ارتقاء جهانی شدن برای آینده مشترک دارد.

یانگ این اظهارات را در مصاحبه اخیر خود با مطبوعات چین از جمله خبرگزاری شین هوا قبل از یازدهمین اجلاس بریکس که قرار است روزهای 13 تا 14 نوامبر در برزیل برگزار شود، بیان کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری شین هوا از پکن، یانگ در این مصاحبه گفت گروه بریکس به عنوان یک سازوکار مهم برای همکاری، رهبران کشورهای عضو این گروه را گرد هم می آورد تا در مورد موضوعات مهم اجماع کنند.

وی افزود کشورهای عضو گروه بریکس درباره برخی مسائل بین المللی مهم می توانند ضمن حفظ منافع مشترک کشورهای در حال توسعه، به ویژه بازارهای نوظهور، موضع مشترکی بگیرند و با جامعه بین المللی گفتگو کنند.

وی خاطرنشان کرد در حال حاضر، افزایش یک جانبه گرایی و سیاست حمایت گرایی اقتصادی و تجاری، اوضاع جهانی را بدتر کرده و موجب عدم اطمینان بیشتر و بی ثباتی اقتصاد جهانی شده است.

سفیر چین در بزریل تصریح کرد در مواجهه با مجموعه عوامل تاثیر گذار ‏دوره ای و کوتاه مدت بر ‏اوضاع اقتصادی، کشورهای عضو بریکس سال گذشته همکاری و هماهنگی گسترده از خود نشان دادند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقام چینی: جهانی شدن را به نفع همه گسترش یابد

مقام چینی: جهانی شدن را به نفع همه گسترش یابد