مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 آبان 1398 ساعت 10:322019-11-09بين الملل

شروط صنعاء برای عربستان سعودی با هدف توقف جنگ


یک روزنامه یمنی از تسلیم طرح صلح انصارالله یمن به عربستان سعودی خبر داد و برخی مفاد آن را فاش کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، روزنامه یمنی الاخبار الیوم ، به نقل از منابع آگاه اعلام کرد، هیأتی از صنعاء هفته گذشته به عربستان سعودی رفته و طرحی برای توقف جنگ به مقامات این کشور تحویل داده است.

بر اساس این گزارش، علی الکجلانی و حسین العزی دو تن از اعضای ارشد انصارالله در ابتدای هفته گذشته به عربستان رفته اند و چهارشنبه آن را ترک کرده اند.

ریاض تا پیش از حمله تلافی جویانه یمن به تأسیسات نفتی وابسته به شرکت آرامکو (بزرگ ترین شرکت نفتی جهان) هر گونه پیشنهاد و درخواست صنعاء برای مذاکره و پایان دادن به جنگ را رد می کرد اما بعد از این حمله، و ناتوانی سامانه های پدافندی آمریکایی ریاض برای حمایت از تأسیسات حیاتی خود، دولت سعودی را واداشت که گزینه های پایان تجاوز به یمن را بررسی کند.

اخبار الیوم افزود: بارزترین موادی که در ابتکار حوثی ها آمده، عقب نشینی از مرزهای سعودی به عمق یمن در مسافتی حدود 30 تا 40 کیلومتر و دادن ضمانت هایی با نظارت بین المللی برای عدم تعرض به این کشور است.

طبق این گزارش، در مقابل، عربستان باید جنگ علیه یمن و حمایت از شبه نظامیان وابسته به دولت منصور هادی را پایان دهد و متعهد شود هزینه بازسازی زیرساخت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شروط صنعاء برای عربستان سعودی با هدف توقف جنگ

شروط صنعاء برای عربستان سعودی با هدف توقف جنگ