مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 آبان 1398 ساعت 06:432019-11-10اقتصادي

مازندران؛ قطب تولید گل و گیاه در کشور


طبق آمار سازمان جهاد کشاورزی مازندران سال گذشته بیش از 2.

5 میلیون اصله و گلدان گل و گیاه به کشورهای آسیای میانه و عربی صادر شد در حالیکه ظرفیت صادرات این محصول فراتر از این مقدار است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری  فارس  از شهرستان ساری، مازندران با برخورداری از آب و هوا و اقلیم منحصر به فرد در کشور بستر انجام تمامی فعالیت های کشاورزی است، به گونه ای که بیش از 70 محصول در این استان تولید می شود.

پرورش و تولید گل و گیاه یکی از مزیت ها و ظرفیت های اصلی استان مازندران است به گونه ای که در یک هزار و 92 هکتار از زمین های کشاورزی مازندران، انواع گل و گیاهان زینتی، آپارتمانی، شاخه بریده، درخت و درختچه پرورش داده می شود.

  طبق آمار سازمان جهاد کشاورزی مازندران سال گذشته بیش از 2.

5 میلیون اصله و گلدان گل و گیاه به کشورهای آسیای میانه و عربی صادر شد در حالی که ظرفیت صادرات این محصول فراتر از این مقدار است و در صورت رفع مشکلات و بسترسازی مناسب برای صادرات می توان به میزان صادرات این محصول اضافه کرد.

هادی ایزدی گفت: پرورش گل و گیاه در مازندران از ارزآوری خوبی برخوردار است به گونه ای که سالانه در گلخانه های مدرن بین 50 تا 100 دلار و در گلخانه های معمولی بین 20 تا 50 دلار در هر هکتار ارزآوری برای کشور انجام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مازندران؛ قطب تولید گل و گیاه در کشور

مازندران؛ قطب تولید گل و گیاه در کشور