مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 آبان 1398 ساعت 07:332019-11-10اقتصادي

هزینه 28 هزار میلیارد ریالی بیمه سلامت برای دارو در سال گذشته


معاون برنامه ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت گفت: سال 97 هزینه دارویی سازمان بیمه سلامت حدود 28 هزار میلیارد ریال بود که از این میزان 11 هزار و 300 میلیارد ریال ناشی از تجویز دارو در مراکز دولتی دانشگاهی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شاهرخ رامزی بر همکاری بیمه های درمانی پایه، طرح تحول نظام سلامت و دانشگاه ها تاکید کرد و گفت: حدود 60 درصد هزینه های سازمان بیمه سلامت مربوط به حوزه بستری است که 85 درصد آن در مراکز دولتی دانشگاهی هزینه می شود.

وی افزود: در سال گذشته هزینه دارویی سازمان بیمه سلامت حدود 28 هزار میلیارد ریال بود که از این مقدار 11 هزار و 300 میلیارد ریال ناشی از تجویز دارو در مراکز دولتی است و میانگین هر نسخه داروی سرپایی در بخش دولتی دانشگاهی 900 هزار ریال است.

رامزی با اشاره به اینکه در سال 97 حدود 16 هزار و 500 میلیارد ریال تجویز دارو در بخش خصوصی داشتیم که میانگین هر نسخه داروی سرپایی در بخش خصوصی 360 هزار ریال بود، تصریح کرد: بیماران پر هزینه و نیازمند به طور عمده در بخش دولتی خدمات دریافت می کنند که باعث هزینه های سنگین بر دوش این بخش می شود.

معاون برنامه ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت، با بیان اینکه هزینه های درمان سرپایی به صورت مکانیزه محاسبه می شود، اظهارداشت: در سال های اخیر مشکل اطلاعات بیمارستان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هزینه 28 هزار میلیارد ریالی بیمه سلامت برای دارو در سال گذشته

هزینه 28 هزار میلیارد ریالی بیمه سلامت برای دارو در سال گذشته