مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 آبان 1398 ساعت 09:262019-11-10اقتصادي

بیمه سلامت سال گذشته 28 هزار میلیارد ریال دربخش دارو هزینه کرد


معاون برنامه ریزی سازمان بیمه سلامت گفت:سال 97هزینه دارویی بیمه سلامت حدود 28 هزار میلیارد ریال بود که از این میزان 11 هزار و 300 میلیارد ریال ناشی از تجویز دارو در مراکز دولتی دانشگاهی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، شاهرخ رامزی بر همکاری بیمه های درمانی پایه، طرح تحول نظام سلامت و دانشگاه ها تاکید کرد و گفت: حدود 60 درصد هزینه های سازمان بیمه سلامت مربوط به حوزه بستری است که 85 درصد آن در مراکز دولتی دانشگاهی هزینه می شود.

وی افزود: در سال گذشته هزینه دارویی سازمان بیمه سلامت حدود 28 هزار میلیارد ریال بود که از این مقدار 11 هزار و 300 میلیارد ریال ناشی از تجویز دارو در مراکز دولتی است و میانگین هر نسخه داروی سرپایی در بخش دولتی دانشگاهی 900 هزار ریال است.

رامزی با اشاره به اینکه در سال 97 حدود 16 هزار 500 میلیارد ریال تجویز دارو در بخش خصوصی داشتیم که میانگین هر نسخه داروی سرپایی در بخش خصوصی 360 هزار ریال بود تصریح کرد: بیماران پر هزینه و نیازمند به طور عمده در بخش دولتی خدمات دریافت می کنند که باعث هزینه های سنگین بر دوش این بخش می شود.

معاون برنامه ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت ، با بیان اینکه هزینه های درمان سرپایی به صورت مکانیزه محاسبه می شود اظهارداشت: در سال های اخیر مشکل اطلاعات بیمارستانی در سطح 2 و 3 وجود داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیمه سلامت سال گذشته 28 هزار میلیارد ریال دربخش دارو هزینه کرد

بیمه سلامت سال گذشته 28 هزار میلیارد ریال دربخش دارو هزینه کرد