مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 آبان 1398 ساعت 12:192019-11-10سياسي

جدیت جمهوری اسلامی ایران در رعایت حقوق بشر


معاون حقوقی قوه قضاییه در نشست یو پی آر تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در رعایت حقوق بشر در رسیدگی های قضایی بسیار جدی بوده و در این خصوص همواره کارگاه های آموزشی ویژه ای برای کلیه قضات مخصوصاً قضات دادگاه های اطفال و نوجوانان با همکاری یونیسف برگزار کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر قوه قضاییه، حجت الاسلام محمد مصدق، با قرائت بیانیه ای در سی و چهارمین نشست ساز و کار گزارش دهی دوره ای حقوق بشر سازمان ملل موسوم به (یو پی آر)، دستاوردها و تحولات صورت گرفته در حوزه تقنین را در نظام قضایی جمهوری اسلامی ایران تشریح کرد.

بر این اساس متن کامل سخنرانی معاون حقوقی قوه قضاییه به این شرح است: در سال های اخیر، تحول بسیار بزرگ و اساسی در حوزه تقنین در نظام قضایی ایران صورت گرفته است که می توان از آن به عنوان رنسانس قضایی جمهوری اسلامی نام برد که حکایت از پویا بودن نظام اسلامی دارد و سیستم قضایی ایران منبعث از آن است.

این تحول بزرگ در همه زمینه ها هم از حیث نوع مجازات و میزان آن و هم از حیث آیین رسیدگی صورت گرفته است.

به عنوان نمونه تا جایی که وقت اقتضاء می کند به برخی از موارد اشاره می کنم: 1- با توجه به اینکه بازداشت متهم قبل از محکومیت، خلاف اصل است صدور قرار بازداشت موقت اجباری از سیستم قضایی ایران حذ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جدیت جمهوری اسلامی ایران در رعایت حقوق بشر

جدیت جمهوری اسلامی ایران در رعایت حقوق بشر