مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 آبان 1398 ساعت 13:032019-11-10سياسي

عملکرد قوه قضاییه در زمینه تحولات قضایی در حوزه تقنین قوانین


معاون حقوقی قوه قضاییه گزارش عملکرد دستگاه قضا در حوزه تقنین قوانین را در سی و چهارمین نشست سازوکار گزارش دهی دوره ای حقوق بشر سازمان ملل موسوم تشریح کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، حجت الاسلام محمد مصدق معاون حقوقی قوه قضاییه، با قرائت بیانیه ای در سی و چهارمین نشست سازوکار گزارش دهی دوره ای حقوق بشر سازمان ملل موسوم به (یو پی آر)، دستاوردها و تحولات صورت گرفته در حوزه تقنین را در نظام قضایی جمهوری اسلامی ایران تشریح کرد.

متن کامل سخنرانی به این شرح است: در سال های اخیر، تحول بسیار بزرگ و اساسی در حوزه تقنین در نظام قضایی ایران صورت گرفته است که می توان از آن به عنوان رنسانس قضایی جمهوری اسلامی نام برد که حکایت از پویا بودن نظام اسلامی دارد و سیستم قضایی ایران منبعث از آن است.

این تحول بزرگ در همه زمینه ها هم از حیث نوع مجازات و میزان آن و هم از حیث آیین رسیدگی صورت گرفته است.

به عنوان نمونه تا جایی که وقت اقتضاء می کند به برخی از موارد اشاره می کنم: 1- با توجه به اینکه بازداشت متهم قبل از محکومیت، خلاف اصل است صدور قرار بازداشت موقت اجباری از سیستم قضایی ایران حذف شده است.

2- اصول دادرسی منصفانه در 7 ماده اول قانون آیین دادرسی کیفری به صراحت مورد توجه جدی قرار گرفته است مانند اصل برائت متهم، داشتن حق انتخاب وکیل، رعایت حقوق شه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عملکرد قوه قضاییه در زمینه تحولات قضایی در حوزه تقنین قوانین

عملکرد قوه قضاییه در زمینه تحولات قضایی در حوزه تقنین قوانین