مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 آبان 1398 ساعت 13:372019-11-10فرهنگي

لزوم حضور روانشناس در گروه های نمایشی تئاتر کودک و نوجوان


گروه های نمایشی تئاتر باید از نظرات مشاوران و روانشناسان استفاده کنند تا با دقت در حالات، حرکات و نحوه بیان برای کودکان، - اثرگذاری نمایش را افزایش دهند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، رضا عبدالعلی زاده که با نمایش پرپر سیمرغ پر در جشنواره بیست و ششم حضور دارد ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این نمایش با نگاهی نو بر اساس داستانی از منطق الطیر عطار تولید شده است، اظهار کرد: پیام نمایش این بود که افراد خود می توانند با تحمل سختی و تلاش آینده ای را که می خواهند، بسازند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ادبیات در تئاتر، کمتر مورد توجه قرار گرفته، تلاش کرده ایم که از ادبیات کهن در نمایش استفاده کنیم تا کودکان و نوجوانان با ادبیات ایران بیشتر آشنا شوند.

عبدالعلی زاده با اشاره به پرداختن به دنیای حیوانات در این نمایش، یادآور شد: کودکان عاشق حیوانات هستند و ارتباط خوبی با آنها برقرار می کنند که همین باعث شده در متون تئاتر کودک از زبان جانوران استفاده شود و در کتب قدیمی نیز از جمله کلیله و دمنه، پیام ها با استعاره از حیوانات منتقل می شود.

وی حضو روانشناس متخصص کودک در گروه های نمایشی را ضروری عنوان کرد و گفت: هر گروهی باید از نظرات مشاوران و روانشناسان استفاده کند تا با دقت در حالات، حرکات و نحوه بیان برای کودکان، اثرگذاری نما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم حضور روانشناس در گروه های نمایشی تئاتر کودک و نوجوان

لزوم حضور روانشناس در گروه های نمایشی تئاتر کودک و نوجوان