مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 آبان 1398 ساعت 14:502019-11-13پزشكي

صد ها میلیارد تومان در سال صرف درمان دیابت می شود


بیماری دیابت یکی از پرهزینه ترین بیماری ها برای بیمه هاست به طوری که سالانه فقط 235 میلیارد تومان صرف انسولین های قلمی می کنیم.

- آقای طاهر موهبتی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما ، در آستانه روز جهانی دیابت افزود: از میان بیمه شده های سازمان بیمه سلامت حدود 4 میلیون نفر به دیابت مبتلا هستند که از این میان 200 هزار نفر انسولین مصرف می کنند.

وی گفت: 15 داروی تزریقی و 8 داروی خوراکی برای بیماران دیابتی تحت پوشش بیمه سلامت ایران هستند که بیشترین هزینه های ما را در بخش دارویی به خود اختصاص داده اند.

آقای موهبتی افزود: دارو های خوراکی و تزریقی بیماران دیابتی سالانه حدود 305 میلیارد تومان برای بیمه سلامت هزینه دارد و در سال 5 میلیون بار مراجعه به خاطر دیابت به مراکز درمانی داریم.

وی گفت: شهروندان یزدی بیشترین آمار ابتلا به بیماری دیابت را دارند که یکی از علت های آن مصرف بالای شیرینی جات در این استان است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با اشاره به هزینه های ثانویه دیابت افزود: یکی از دیگر از بخش های پرهزینه مربوط به دیالیز کلیه هاست که اغلب موارد به خاطر آسیب های ناشی از دیابت ایجاد می شود و ما سالانه 600 میلیارد تومان صرف دیالیز می کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صد ها میلیارد تومان در سال صرف درمان دیابت می شود

صد ها میلیارد تومان در سال صرف درمان دیابت می شود