مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 آبان 1398 ساعت 06:462019-11-16سياسي

می خواهم دیده شوم!


نقش های اجتماعی زنان و مردان جامعه امروز به واسطه نفوذ غرب و تاثیرات فرهنگی تغییر کرده است.

- ایسنا/آذربایجان غربی یک جامعه شناس گفت: نقش های اجتماعی زنان و مردان جامعه امروز به واسطه نفوذ غرب و تاثیرات فرهنگی تغییر کرده است.

جلالی در گفت و گو با ایسنا به رشد بذر مدیسم در جامعه اشاره کرد و گفت: در قرن بیستم رسانه های کتبی و رسانه های صوتی و تصویری ( روزنامه ، مجلات ، رادیو و تلویزیون ) رشد زیادی یافتند که به مدد انقلاب صنعتی و فرا صنعتی ، غرب توانست حاکم بر محتوای آنها باشد و بلوک توسعه یافته غربی توانست از این طریق ، الگوهای فرهنگی خود را به دنیا صادر کند که در قرن حاضر این امر به کمک ماهواره و اینترنت و دنیای مجازی شدت بیشتری گرفت و جهان سوم با شکاف فرهنگی (cultural lag) عجیبی مواجه گشت که به این دلیل پدیده مدیسم از این شکاف جوانه زد و موجب هرج و مرج در زیر ساختهای فرهنگ بومی شد.

وی با اشاره به تغییرات جامعه امروز ادامه داد: با الگوی تغییر خانواده در سایه ماشینی شدن و با تغیر روابط موجود، خانواده گسترده به خانواده هسته مانند تبدیل می شود و در نتیجه خانه سالمندان، مهدهای کودک و نهادهای حمایتی شکل می گیرند.

جلالی تصریح کرد: بعضی از تغییرات اجتماعی ریشه در زیرساختها و روساختها ندارند بلکه ریشه در بحران های فرهنگی دارند که در این رابط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

می خواهم دیده شوم!

می خواهم دیده شوم!