مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 آبان 1398 ساعت 10:362019-11-17سياسي

تشریح آیه امانت در قرآن


نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه آیه 72 سوره احزاب به آیه امانت مشهور است، گفت: امانت به دو قسم مادی و معنوی تقسیم می شود و آن را باید به اهلش بسپاریم.

- ایسنا/لرستان نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه آیه 72 سوره احزاب به آیه امانت مشهور است، گفت: امانت به دو قسم مادی و معنوی تقسیم می شود و آن را باید به اهلش بسپاریم.

آیت الله سیداحمد میرعمادی در جلسه هفتگی تفسیر قرآن کریم، با اشاره به آیه 72 سوره احزاب با مضمون إِنَّا عَرَضْنَا الْأَمانَهَ عَلَی السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ وَ الْجِبالِ فَأَبَیْنَ أَنْ یَحْمِلْنَها وَ أَشْفَقْنَ مِنْها وَ حَمَلَهَا الْإِنْسانُ إِنَّهُ کانَ ظَلُوماً جَهُولًا ، بیان کرد: این آیه به آیه امانت مشهور است و در زمره آیات متشابه به حساب می آید؛ چراکه تفسیر آن مشکل است.

وی با طرح این سؤال که چرا در این آیه کلمه امانت آمده و این که امانت به چه معناست نقل قول های فراوانی وجود دارد، گفت: از ظاهر آیه بر می آید که خداوند امانت را بر آسمان و زمین و کوه ها عرضه داشت اما زمین و آسمان گفتند ما نمی توانیم این امانت را به دوش بکشیم و در این میان انسان گفت من این امانت را بر دوش می کشم همانا انسان نادان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشریح آیه امانت در قرآن

تشریح آیه امانت در قرآن