مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 آذر 1398 ساعت 06:302019-11-24سياسي

ضرورت ثبت ملی قله توچال


در طول سال های گذشته به قله توچال توجه نشده است و باید هرچه سریعتر این قله ثبت ملی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار شهری خبرگزاری فارس احمد مسجد جامعی در جلسه امروز علنی شورای اسلامی شهر تهران در توضیح طرح یک فوریتی الزام شهرداری برای ثبت ملی قله توچال گفت: در قله توچال چند پناهگاه مثل کلکچال داریم.

وی ادامه داد: توچال در حریم تهران تلقی شده است و حدود 1600 گونه گیاهی در این مناطق می روید این در حالی است که امروز تعداد کمی از این گونه های گیاهی باقی مانده است.

مسجد جامعی گفت: در خصوص توچال بارها صحبتهایی شده است و همیشه تهران را با توچال آدرس می دهند و می گویند تهران در دامنه کوه توچال شکل گرفته است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: علیرغم همه این حرفها هیچ کاری برای حفظ این میراث نشده است و وضعیت این قله و دامنه اش مناسب نیست.

مسجد جامعی گفت: ما در هفته تهران به توچال رفتیم و دیدیم در این منطقه آشفتگی هایی وجود دارد و تبلیغات نامناسبی در دامنه این قله نصب شده است.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: وقتی قله توچال ثبت ملی شود حفاظت از آن قوت میگیرد و دیگر کسی نمی تواند در آن دخل و تصرفی داشته باشد.

وی ادامه داد: توچال سالها مورد بی مهری قرار داشته و حتی در حالی که شهرداری کوهستان داریم اما باز هم توجه ویژه ای به آن نشده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت ثبت ملی قله توچال

ضرورت ثبت ملی قله توچال