مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 آذر 1398 ساعت 22:302019-11-25پزشكي

اشعه سی تی اسکن می تواند منجر به لوسمی و سرطان تیرویید شود


مطالعه جدید نشان می دهد افرادی که در معرض اشعه ساطع شده از سی تی اسکن قرار می گیرند در معرض ریسک بالا ابتلا به سرطان تیرویید و لوسمی (سرطان خون) قرار دارند.

- مطالعه جدید نشان می دهد افرادی که در معرض اشعه ساطع شده از سی تی اسکن قرار می گیرند در معرض ریسک بالا ابتلا به سرطان تیرویید و لوسمی (سرطان خون) قرار دارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محققان دریافتند بیمارانی که تحت اسکن سی تی قرار می گیرند با افزایش قابل توجه ریسک ابتلا به سرطان تیرویید و لوسمی روبرو هستند و این خطر در زنان و بیماران جوان تر از 45 سال بیشتر است.

یو سوآن جونی شائو ، یکی از محققان این تحقیق، در این باره می گوید: مطالعه ما نشان می دهد سی تی اسکن با افزایش ریسک ابتلا به سرطان تیرویید و لوسمی در افراد در تمامی سنین و همچنین سرطان غدد لنفاوی غیرهادکین در افراد جوان مرتبط است.

در این مطالعه، 22,853 بیمار مبتلا به سرطان تیرویید، 13,040 بیمار مبتلا به لوسمی و 20,157 نمونه ابتلا به سرطان غددلنفاوی غیرهادکین مورد بررسی واقع شدند.

نتایج نشان داد بیمارانی که به سرطان تیرویید و لوسمی مبتلا بودند با احتمال بسیار بالا قرارگیری در معرض سی تی اسکن روبرو بودند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اشعه سی تی اسکن می تواند منجر به لوسمی و سرطان تیرویید شود

اشعه سی تی اسکن می تواند منجر به لوسمی و سرطان تیرویید شود