مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 آذر 1398 ساعت 11:002019-11-26اقتصادي

حفظ سطح رفاه عمومی با اعطای درآمد ناشی از افزایش قیمت بنزین به مردم


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و وزیر اسبق اقتصاد گفت: دولت اگر مابه التفاوت قیمت بنزین قبل و بعد از افزایش قیمت ها را به مردم بدهد می تواند سطح رفاه عمومی را حفظ کند اما اگر این درآمد خرج بودجه دولت شود قطعا رفاه مردم کاهش می یابد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، داود دانش جعفری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و وزیر اسبق اقتصاد امروز در نشست نقد و بررسی طرح افزایش قیمت حامل های انرژی در دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی گفت:  به طور کلی دو هدف میتوان برای طرح سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین متصور بود.

در این راستا یا هدف دولت افزایش درآمد و جبران کسری بودجه بوده و یا اصلاح برخی ساختارهای اقتصادی کشور در دستور کار قرارگرفته است.

دانش جعفری افزود: در شرایط فعلی شدت انرژی در کشور بالاست یعنی نسبت مصرف انرژی به GDP کشور نسبت به میانگین جهانی رقم قابل توجهی است در نتیجه کشور ما جز کشورهای پرمصرف محسوب می شود.

لذا اجرای سیاست هایی برای کاهش مصرف و صرفه جویی در حامل های انرژی از جمله بنزین ضروری است.

وزیر اسبق اقتصاد با تاکید بر اینکه اختلاف قیمت بنزین در داخل و خارج کشور زمینه را برای قاچاق بنزین فراهم کرده که برای این موضوع نیز باید چاره اندیشی کرد، اظهار داشت: واقعی کردن قیمت بنزین یکی از راهکارها موجود برای حل این دو مشکل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حفظ سطح رفاه عمومی با اعطای درآمد ناشی از افزایش قیمت بنزین به مردم

حفظ سطح رفاه عمومی با اعطای درآمد ناشی از افزایش قیمت بنزین به مردم