مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 آذر 1398 ساعت 05:102019-11-30اقتصادي

توسعه باغات دیم کردستان با اولویت کشت انگور سیاه به جد دنبال می ش


رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: طرح توسعه باغات دیم استان با اولویت کشت انگور سیاه در اراضی کشاورزی و ملی به جدی دنبال می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، خالد جعفری در جلسه کارگروه توسعه باغات استان کردستان، اظهار داشت: بحث توسعه باغات مثمر، اساسی ترین طرح برای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی در استان کردستان است و با اولویت بیشتر این طرح در مجموعه سازمان جهاد کشاورزی دنبال می شود.

وی با اشاره به سه طرح پیشران بخش کشاورزی استان، افزود: با توجه به اهمیت توسعه باغات و تاثیری که در بحث اشتغال و افزایش درآمد بهره برداران بخش کشاورزی دارد، یکی از سه طرح پیشران بخش کشاورزی طرح توسعه باغات در سطح 50 هزار هکتار در کرستان است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با تاکید بر اینکه در راستای توسعه باغات و ایجاد باغات مثمر هیچ محدودیتی در زمینه پرداخت تسهیلات نداریم، ادامه داد: طرح 50 هزار هکتاری توسعه باغات فرصتی بسیار مناسب برای ایجاد ارزش افزوده و اشتغال در استان کردستان است.

جعفری در خصوص عنوان ها و گونه های قابل کشت در این طرح، یادآور شد: این طرح با شش عنوان در استان اجرایی می شود که در طرح اول توسعه باغات آبی با کشت گونه هایی مثل گردو، بادام، سیب، گلابی و آلبالو و در طرح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه باغات دیم کردستان با اولویت کشت انگور سیاه به جد دنبال می ش

توسعه باغات دیم کردستان با اولویت کشت انگور سیاه به جد دنبال می ش