مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 آذر 1398 ساعت 07:152019-11-30اقتصادي

مهار آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در اصفهان


مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان با بیان اینکه از سال 97 تاکنون آنفلوانزا فوق حاد پرندگان در اصفهان دیده نشده است، گفت: تاکنون 80 واحد طیور تخم گذار در استان به طور کامل تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفته اند که جمعیتی بالغ بر پنج میلیون قطعه پرنده است.

- ایسنا/اصفهان مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان با بیان اینکه از سال 97 تاکنون آنفلوانزا فوق حاد پرندگان در اصفهان دیده نشده است، گفت: تاکنون 80 واحد طیور تخم گذار در استان به طور کامل تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفته اند که جمعیتی بالغ بر پنج میلیون قطعه پرنده است.

شهرام موحدی در گفت وگو با ایسنا، در خصوص وضعیت ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، اظهار کرد: آنفلوانزای فوق حاد پرندگان چند زیرمجموعه دارد که دو مورد آن برای انسان خطرناک و کشنده است.

وی با بیان اینکه آنفلوانزای فوق حاد پرندگان یک بیماری ویروسی فوق واگیردار است، تصریح کرد: این ویروس در بین پرندگان باعث تلفات گسترده می شود.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان توضیح داد: چند سال پیش این ویروس به دلیل سردی هوا توسط پرندگانی که از شمال سیبری مهاجرت کردند، از مسیرهای هوایی کاملاً مشخص که برخی از مسیرها از ایران عبور می کرد، به سمت استوا حرکت کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهار آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در اصفهان

مهار آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در اصفهان