مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 آذر 1398 ساعت 07:362019-11-30اجتماعي

پایداری آلودگی هوا تا دوشنبه در آسمان قم


رییس اداره پیش بینی هواشناسی استان قم از پایداری هوا و ادامه وضعیت آلودگی از روز جمعه، هشتم، تا عصر روز دوشنبه، 11 آذر ماه در قم خبر داد.

- محمد رضا قاضی در گفت و گو با ایسنا منطقه قم، با رد کردن نظراتی که منشأ آلودگی را بین قاره ای یا بین شهری می­دانند، گفت: آلودگی هوای قم، منشأ داخلی و استانی دارد و در بخش ها و شهرهایی که آلاینده های بیشتری داریم، شاهد آلودگی بیشتر نیز هستیم، چنانکه در شکوهیه به دلیل وجود مراکز صنعتی و آلاینده های صنعتی، خط آلودگی به دلیل پدیده وارونگی دما کاملاً مشخص و مشهود است، امّا پدیده آلودگی در کهک یا دستجرد به دلیل میزان پایین آلاینده ها به صورتی که در شهرک های صنعتی یا شکوهیه وجود دارد، نیست و کمتر اتفاق می افتد.

وی اظهار کرد: میزان آلودگی هوای قم، عصر روز شنبه به دلیل وزش باد، موقتاً کاهش می یابد اما آلودگی در روزهای یکشنبه و دوشنبه وجود خواهد داشت.

قاضی درباره شرایط تشدید آلودگی به سه مورد اشاره کرد و گفت: هوای آرام و بدون باد، یکی از دلایل پایداری آلودگی است چرا که وزش باد و ایجاد تلاطم در هوا، موجب مخلوط شدن دمای هوا در سطوح مختلف شده و مانع از شکل گیری پدیده وارونگی هوا و آلودگی می شود.

به علاوه در شهری مثل قم که مانند تهران با کوه احاطه نشده وزش باد باعث خروج سریعتر ذرات آلاینده از منطقه می شو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایداری آلودگی هوا تا دوشنبه در آسمان قم

پایداری آلودگی هوا تا دوشنبه در آسمان قم