مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 آذر 1398 ساعت 09:362019-12-01سياسي

گره زدن مشکلات و بی تدبیری ها به قانون اساسی اشتباه است


سید حجت الله علم الهدی در گفت وگو با خبرنگار فارس در یزد با بیان اینکه امسال چهلمین سالگرد تصویب قانونی اساسی در کشور است، اظهار داشت: قانون اساسی یک بار در سال 68 مورد بازنگری قرار گرفته و اتفاقاً یکی از موضوعاتی که به قانون اساسی به حکم امام راحل اضافه شد، شیوه بازنگری در قانون اساسی بود که قبل از آن پیش بینی نشده بود.

رییس پژوهشگاه قوه قضاییه با اشاره به اینکه بازنگری در قانون اساسی هر زمانی که نیاز باشد انجام می گیرد، گفت: اصل 107 قانون اساسی سازوکاری را برای این موضوع پیش بینی کرده ولی نکته ای که وجود دارد این است که بازنگری قانون اساسی طبق یک روال عادی و هر زمانی که نیاز باشد انجام می شود.

وی با تأکید بر اینکه ثبات و دوام قانون اساسی هرچقدر که بیشتر باشد، ارزش بیشتری را پیدا می کند تصریح کرد: اصلاح قانون اساسی یک امتیاز به حساب نمی آید بلکه ثبات آن مهم است و یک قانون اساسی خوب یکی از ویژگی هایش ثبات و ماندگاری و دوام است و هرچقدر تغییرات کمتر باشد، امتیازی برای آن محسوب می شود.

علم الهدی یکی از مشکلات امروز کشور را مرتبط دانستن هر مسئله ای با قانون اساسی دانست و افزود: یکی از اشتباهاتی که امروز در کشور صورت می گیرد این است که مشکلات اقتصادی و بسیاری از ناکارآمدی ها و بی کفایتی ها موجود را به قانون اساسی گره می زنند و می گو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گره زدن مشکلات و بی تدبیری ها به قانون اساسی اشتباه است

گره زدن مشکلات و بی تدبیری ها به قانون اساسی اشتباه است