مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 آذر 1398 ساعت 08:152019-12-02بين الملل

آژیر قرمز ساوه اینبار از رودابان به گوش می رسد


از کشاورزی با تمام بار مثبتش انتظار نمی رود که پیامد منفی در پی داشته باشد، اما خبرهایی که چندی است از ساوه به گوش می رسد، نشان می دهد که گاه از محل کشاورزی هم می توان منتظر فاجعه زیست محیطی بود، - چیزی که بارها تحت عنوان سرطان کاری در ساوه در این خبرگزاری هشدار داده شد و همچنان ادامه دارد.

زمین های کشاورزی منطقه رودابان واقع در جنوب و جنوب غربی ساوه از جمله زمین های کشاورزی رها شده هستند، زمین هایی که روزگاری مزیتی برای این شهر کهن و تاریخی به شمار می رفتندو این رهاشدگی اینروزها نه تنها مشکل کشاورزی که مشکل زیست محیطی را برای منطقه در پی دارد.

در واقع خشکسالی چند سال اخیر، عدم تخصیص حقابه این منطقه در سال های اخیر، بحث تغییر اقلیم، گرمای جهانی و داستان کم آبی همه دست به دست هم داده اند تا کشاورزی بویژه کشاورزی سنتی منطقه رودابان ساوه که از رونق بالایی برخوردار بود به مخاطره بیفتد و بنابراین کشاورزان از کار بیکار و زمین ها بستر مناسبی برای حرکت ذرات گردو غبار و خاک شدند.

امیر زواری یکی از کشاورزان منطقه رودابان وسعت اراضی کشاورزی این منطقه در قسمت جنوبی و جنوب غرب ساوه را قریب به سه هزار هکتار بیان کرد که در سالجاری افزون بر 1200 هکتار از اراضی آن زیر کشت پاییزه رفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آژیر قرمز ساوه اینبار از رودابان به گوش می رسد

آژیر قرمز ساوه اینبار از رودابان به گوش می رسد