مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 آذر 1398 ساعت 08:302019-12-07بين الملل

واکنش فرستاده سازمان ملل در لیبی به توافق ترکیه و طرابلس


فرستاده سازمان ملل در لیبی در واکنش به امضای یادداشت تفاهم بین ترکیه و دولت وفاق ملی لیبی به ریاست «فائز السراج»، گفت که سازمان ملل حق دخالت در تصمیمات حاکمیتی هیچ کشوری را ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، غسان سلامه فرستاده سازمان ملل در لیبی در واکنش به توافقات بین رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه و فائز السراج رییس دولت وفاق ملی، با اشاره به اینکه سازمان ملل حق دخالت در تصمیمات حاکمیتی هیچ کشوری را ندارد، گفت: اما طبیعتا موانع زیادی برای پیشرفت در روند سیاسی وجود دارد و هر مشکل جدیدی باعث تأسف ما خواهد شد.

سلامه در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک، ابراز امیدواری کرد که کشورها خطرات اوضاع لیبی را درک کنند و به خطرات مرحله کنونی لیبی واقف باشند و دست به اقدامی نزنند که دستیابی به توافق سیاسی را دشوار تر کند.

اروغان و السراج 27 نوامبر گذشته دو یادداشت تفاهم در زمینه همکاری امنیتی و مناطق دریایی امضا کردند که با واکنش شدید مصر، قبرس و یونان مواجه شد و روز جمعه (دیروز) یونان از اخراج سفیر دولت السراج از این کشور خبر داد.

(جزییات بیشتر ) نیروهای شرق لیبی تحت امر ژنرال خلیفه حفتر نیز بیانیه ای صادر و امضای توافقنامه بین السراج و اردوغان را باطل دانست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش فرستاده سازمان ملل در لیبی به توافق ترکیه و طرابلس

واکنش فرستاده سازمان ملل در لیبی به توافق ترکیه و طرابلس