مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 آذر 1398 ساعت 11:562019-12-08سياسي

طرح ایران استنفورد 2040 سوگیری دارد


برخلاف ادعای متولیان طرح ایران استنفورد 2040 که کار علمی و دانشگاهی سیاسی کاری ندارد، اما تنها شاخص های علمی پایگاه اسکوپوس به کل تعمیم داده و سعی شده که بگویند در کیفیت علمی توفیق چندانی نداشته ایم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، آقای یونس محمدی در نشست تحلیل و بررسی گزارش طرح استنفورد ایران 2040 که صبح امروز در مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور برگزار شد افزود: طرح ایران استنفورد 2040 به پشتوانه آقای حمید مقدم در سال 2016 با هدف به کار گماردن دانشجویان و اعضای هیأت علمی مقیم خارج از کشور برای ترسیم وضعیت موجود، آینده نگری و ترسیم سناریو تا سال 2040 در حوزه های جمعیت شناسی، اقتصاد، انرژی، علم و فناوری، آب و کشاورزی و سیستم های مالی شروع به کار کرد.

وی با بیان اینکه تاکنون از این طرح 9 گزارش منتشر شده است گفت: این طرح بر اساس ادعای مسؤولان کشور و آنچه از صدا و سیما در زمینه پیشرفت های علمی ایران و اثرات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی مقالات مطرح شده؛ به مقایسه پیشرفت های ایران با کشور های دیگر و نتایج مثبت و منفی این پیشرفت ها پرداخته است.

پژوهشگر مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور با بیان اینکه ادعایی که مدیران و متولیان این طرح داشتند این بوده است که ما یک کار علمی و دانشگاهی انجام می دهیم و هیچ طرز فکر سیاسی پشت آن نیست؛ افزود: در این طر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح ایران استنفورد 2040 سوگیری دارد

طرح ایران استنفورد 2040 سوگیری دارد