مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 آذر 1398 ساعت 06:002019-12-15اقتصادي

این فلز ارزشمند خیال ارزانی ندارد!


قیمت پالادیم به دلیل کمبود شدید عرضه نسبت به تقاضا که ناشی از مصرف بالا در صنعت خودروسازی است، در سال میلادی آینده همچنان در اوج رکورد بالای اخیر خود خواهد ماند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پالادیم در طول سال 2019 رشد چشمگیری داشته است با این حال اکثر تحلیلگران قیمت این فلز ارزشمند را پایین رکورد بالای اخیرش پیش بینی کرده اند.

برخی از تحلیلگران انتظار دارند پالادیم در سال نو دوباره رکوردشکنی کند اما سایرین نسبت به تصحیح قیمت و کاهش آن در این بازار بلندپرواز هشدار داده اند.

روهیت ساوانت، مدیر تحقیقات گروه سی پی ام در این باره به کیتکونیوز گفت: ما بر این باوریم که عوامل عرضه و تقاضا حمایت کننده خواهد بود و سرمایه گذاران را علاقمند نگه می دارد و بنابراین قیمتها بالا می مانند.

انتظار می رود پلاتین هم در سال 2020 رشد قیمت داشته باشد اما این فلز برخلاف پالادیم کمبود شدید عرضه ندارد و هر گونه افزایشی ملایم خواهد بود و در نتیجه پلاتین اختلاف قیمت چشمگیری با پالادیم خواهد داشت.

هر اونس پالادیم برای تحویل فوری در معاملات روز جمعه 1966 دلار و 25 سنت معامله شد که 56 درصد رشد از ابتدای سال 2019 تاکنون را نشان می دهد.

پلاتین 939 دلار و 60 سنت بود که 18 درصد رشد قیمت داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این فلز ارزشمند خیال ارزانی ندارد!

این فلز ارزشمند خیال ارزانی ندارد!