مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 آذر 1398 ساعت 12:202019-12-15اجتماعي

غارهای قزوین ظرفیت خوبی برای جذب گردشگر به استان دارند


معاون عمرانی استانداری قزوین گفت: در استان بیش از 22 غار شناسایی شده که معرفی آنها می تواند ضمن حفظ این میراث ارزشمند به رونق گردشگری استان کمک کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علی فرخزاد روز یکشنبه در کارگروه غارشناسی استان قزوین که در استانداری برگزار شد اظهار داشت: استان قزوین از ظرفیت های بسیار ارزشمندی در آثار طبیعی برخوردار است که شناسایی و استفاده از آنها می تواند قزوین به به مقصد گردشگری تبدیل کند.

وی بیا کرد: رودخانه ها، قلعه، حمام تاریخی و غارها از ظرفیت های خوب استان است و برای نمونه غار قلعه کرد یکی از زیباترین غارهای استان قزوین است که می توانیم در بخش گردشگری به آن توجه کنیم.

فرخزاد تصریح کرد: پیشنهاد می کنیم با همکاری محیط زیست، میراث فرهنگی و تشکل های مردمی با برگزاری همایشی این ظرفیت ها را به مردم معرفی کنیم.

معاون عمرانی استاندار قزوین یادآورشد: برپایی جشنواره غارنوردی هم می تواند در معرفی این چشم اندازهای طبیعی موثر باشد و علاقمندان یزادی را از اقصی نقاط ایران به استان قزوین جذب کند.

وی اظهارداشت: متاسفانه هم مردم استان و هم سایر نقاط کشور از وجود بسیاری از غارهای شاخص استان اطلاع ندارند و اگر اطلاع رسانی درستی شود می توانیم میزبان بسیار از غارنوردان داخلی و خارجی باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غارهای قزوین ظرفیت خوبی برای جذب گردشگر به استان دارند

غارهای قزوین ظرفیت خوبی برای جذب گردشگر به استان دارند