مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 آذر 1398 ساعت 10:252019-12-16اقتصادي

نبض کُند گاز ایران در بازارهای صادراتی/غفلت ادامه دارد


برآیند فعالیت وزارت نفت در حوزه صادرات گاز نشان می دهد که جز یک قرارداد که مقدمات آن در دولت قبل انجام شده بود، قرارداد صادرات جدیدی انجام نشده و این می تواند در آینده تبدیل به چالش جدی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، ایران هر چند که به دلیل تحریم ها در زمینه تولید و صادرات نفت خام با چالش هایی رو به رو است، اما اوضاع در بخش گازی چنین نیست.

برعکس، در صنعت گاز از بخش تولید تا انتقال و توزیع در وضعیت مطلوبی به سر می بریم به نحوی که طبق آخرین برنامه ریزی مجموعه شرکت ملی نفت ایران، در سال جاری شاهد بهره برداری از 5 سکوی جدید در فازهای مختلف پارس جنوبی و افزایش ظرفیت حدود 70میلیون مترمکعبی تولید روزانه گاز غنی از مخزن این میدان مشترک هستیم.

در آخرین روزهای اسفندماه سال 97 نیز با بهره برداری از دو سکوی دریایی فاز 13 و دو سکوی دریایی فازهای 22، 23 و 24، ظرفیت برداشت روزانه گاز ایران از میدان مشترک پارس جنوبی به 660 میلیون مترمکعب رسید.

این ظرفیت باز هم قرار است در سال 98 افزایش یابد، چرا که پروژه های توسعه ای در فازهای 13، 22، 23 و 24 و همچنین فاز 14 پارس جنوبی در حال انجام است.

ایران، بازار گاز را واگذار می کند؟ از سویی دیگر شبکه انتقال گاز کشور از جنوبی ترین نقطه کشور که مبدا تولید به شمار می رود تا شمالی ترین نقطه کشور و از غرب تا مرز و در شرق نیز تا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نبض کُند گاز ایران در بازارهای صادراتی/غفلت ادامه دارد

نبض کُند گاز ایران در بازارهای صادراتی/غفلت ادامه دارد