مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 دی 1398 ساعت 10:552019-12-22اجتماعي

یک نیم فصل جدید در اقلیم کشور به وجود آمده/ زمانی که وارونگی دما رخ می دهد


استاد دانشگاه تهران در خصوص وارونگی دما گفت: تغییر اقلیم و وارونگی دما اکنون یک نیم فصل ایجاد کرده که هر ساله از 15 آذرماه تا اواسط دی ماه به وجود می آید.

- دکتر علیرضا نورپور استاد دانشگاه تهران در گروه آموزشی مهندسی عمران - محیط زیست و مدیر یک شرکت دانش بنیان تولید کننده تجهیزات تشخیص آلودگی هوا در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مشکلی که طی چند سال اخیر با آن در کشور روبرو هستیم آلودگی هوا، ریزگردها و بوی نامطبوع است.

وی با اشاره به این پدیده های زیست محیطی گفت: کمتر از یک دهه است که پدیده وارونگی دما در کشور رخ داده که از آن می توان به عنوان یک اقلیم جدید یاد کرد.

وی با بیان اینکه اکنون 4 فصل داریم که با این تغییر اقلیم یک نیم فصل به این فصل ها اضافه شده است، خاطر نشان کرد: وارونگی دما، رخدادی است که عمولا بین پاییز و زمستان رخ می دهد به طوریکه آلایندگی ها به بالا نمی روند و در سطح زمین می مانند.

وی با تاکید بر اینکه این آلایندگی و تغییر اقلیم می تواند خطراتی را برای انسان به دنبال داشته باشد، بیان کرد: هر منبع آلودگی که از آسمان بالا نرود و در سطح زمین باقی بماند می تواند معجونی را بسازد که سلامتی افراد را به خطر بیاندازد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک نیم فصل جدید در اقلیم کشور به وجود آمده/ زمانی که وارونگی دما رخ می دهد

یک نیم فصل جدید در اقلیم کشور به وجود آمده/ زمانی که وارونگی دما رخ می دهد