مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 دی 1398 ساعت 14:202019-12-22سياسي

احیای زبان فارسی در شبه قاره، نیازمند گسترش روابط است


دانشجوی کشمیری زبان و ادبیات فارسی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) گفت: باید تلاش کنیم فرهنگ و زبان فارسی را احیا کنیم ازاین رو لازمه این اتفاق وجود ارتباط بین کشورهای فارسی زبان با هم است.

- ایسنا/قزوین دانشجوی کشمیری زبان و ادبیات فارسی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) گفت: باید تلاش کنیم فرهنگ و زبان فارسی را احیا کنیم ازاین رو لازمه این اتفاق وجود ارتباط بین کشورهای فارسی زبان با هم است.

نشست تخصصی وضعیت زبان فارسی در شبه قاره با حضور اساتید و دانشجویانی از کشورهای ایران، پاکستان، افغانستان، کشمیر و هند در سالن جلسات دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شد.

پره نصرالله از کشور کشمیر و دانشجوی دکتری زبان و ادبیات فارسی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در این نشست تخصصی که به همت جهاد دانشگاهی قزوین و گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: روابط شبه قاره و ایران به زمان آریایی ها و پنج قرن قبل از میلاد حضرت مسیح برمی گردد به گونه ای که در زبان شناسی شاخه ای به نام هندو ایرانی وجود دارد.

وی با اعلام اینکه کشمیر پنج مذهب را تجربه کرده تا به اسلام برسد، افزود: بعد از ورود اسلام به ایران شاهد حضور بسیاری از مبشران اسلام از ایران به هند بودیم که اسلام را برای مردمان این دیا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احیای زبان فارسی در شبه قاره، نیازمند گسترش روابط است

احیای زبان فارسی در شبه قاره، نیازمند گسترش روابط است