مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 دی 1398 ساعت 08:102019-12-25بين الملل

مصر به پیشنهاداتش در خصوص سد النهصه پایبند است


مصر اعلام کرد، به پیشنهاد ارائه شده خود در مذاکرات کنونی میان قاهره، سودان و اتیوپی در خصوص سد النهضه به ویژه مسائل مربوط به آبگیری و راه اندازی این سد پایبند است.

- مصر اعلام کرد، به پیشنهاد ارائه شده خود در مذاکرات کنونی میان قاهره، سودان و اتیوپی در خصوص سد النهضه به ویژه مسائل مربوط به آبگیری و راه اندازی این سد پایبند است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه ای رای الیوم، وزارت منابع آب و آبیاری مصر در بیانیه ای اعلام کرد، مصر بر تلاش خود برای پیشبرد مذاکرات سد النهضه و دستیابی به توافقی با سودان و اتیوپی در خصوص اصول آبگیری، راه اندازی این سد به ویژه در دوره خشکسالی و دستیابی به ساختار توافقی که منافع سه کشور را حفظ کند، خطر بزرگی برای مصر نباشد و ریزش آب به مصر و حق حیات آن را تضمین کند، تاکید دارد.

مصر ساختار جایگزینی را برای متصل کردن سد النهضه به سد العالی روی رودخانه نیل، به نفع هر دو طرف ارائه داده است.

قرار است نشست چهارم در خصوص سد النهضه در نهم و دهم ژانویه 2020 در آدیس آبابا به منظور تکمیل رایزنی ها و مذاکرات برگزار شود.

این سه کشور در نشست قبلی پیشنهاداتی را مطرح کرده بودند که در نشست آتی این پیشنهادات مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در خصوص این پیشنهادات، تلاش برای همگرایی در مواضع کشورهای مذاکره کننده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصر به پیشنهاداتش در خصوص سد النهصه پایبند است

مصر به پیشنهاداتش در خصوص سد النهصه پایبند است