مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 دی 1398 ساعت 03:202019-12-27اقتصادي

چرا اصلاح چشمگیر لایحه بودجه 99 توسط کمیسیون تلفیق ضروری است+ویدئو


کارشناسان و مراکز پژوهشی اعتقاد دارند اگر کمیسیون تلفیق مجلس حاضر به اصلاح چشمگیر لایحه بودجه 99 نشود، سال آینده با کسری بودجه 150 هزار میلیارد تومانی مواجه خواهیم شد که منجر به تورم، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در سال های اخیر و با توجه به تشدید تحریم های نفتی آمریکا، میزان صادرات نفت کشورمان به شدت کاهش یافته و دولت با کسری بودجه شدیدی مواجه شده است.

با توجه به همین موضوع و همچنین با عنایت به سایر مشکلات مهم اقتصادی کشور، مقام معظم رهبری در آذرماه 97 دستور اصلاح ساختار بودجه را صادر کردند.

دولت به بهانه کمبود وقت، حاضر به اصلاح ساختار در لایحه بودجه 98 نشد.

در نتیجه، دولت در ماه های ابتدایی سال جاری با کسری بودجه 150 هزار میلیارد تومانی مواجه شد و مجبور به اصلاح چشمگیر بودجه امسال در شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا شد.

با وجود تجربه سال جاری، دولت برای سال آینده هم قصد دارد همان راه قبلی را ادامه دهد و به همین دلیل، لایحه بودجه 99 هم تقریبا بدون هیچ توجهی به اصلاحات ساختاری بودجه تهیه شده است.

از طرفی همچنان سهم نفت در بودجه بالاست و از طرف دیگر، خبری از اصلاحات مالیاتی (مانند حذف معافیت های مالیاتی یا افزایش پایه های مالیاتی) و همچنین کاهش هزینه های دولت نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا اصلاح چشمگیر لایحه بودجه 99 توسط کمیسیون تلفیق ضروری است+ویدئو

چرا اصلاح چشمگیر لایحه بودجه 99 توسط کمیسیون تلفیق ضروری است+ویدئو