مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 دی 1398 ساعت 08:212019-12-28اجتماعي

کتاب های دیجیتالی در یادگیری کودکان موثرترند


براساس نتایج یک تحقیق، کتاب های دیجیتالی نسبت به کتاب های معمولی هنگام یادآوری مفاهیم یک کتاب توسط کودکان بهتر عمل می کنند.

- براساس نتایج یک تحقیق، کتاب های دیجیتالی نسبت به کتاب های معمولی هنگام یادآوری مفاهیم یک کتاب توسط کودکان بهتر عمل می کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از تک کرانچ، انیمشین ها خصوصا آن دسته ای که بر پایه تعاملات کلامی ساخته می شوند، می توانند به طور قابل توجهی برای کودکان در یادآوری داستان ها مفید باشند، اما باید روند استفاده از آن ها صحیح باشد.

این تحقیق که توسط اریک تیسن (Erik Thiessen) – روانشناس دانشگاه کارنگی ملون – انجام شده است میزان یادآواری 30 کودک بین 3-5 سال را پس از مطالعه کتاب های معمولی و کتاب هایی که هر صفحه اش انیمیشن بخصوص خود را دارد، مورد بررسی قرار داده است.

پس از آنکه از کودکان درباره آنچه که پس از مطالعه کتاب به خاطر دارند سوال شد، کودکانی که کتاب های دیجیتالی مطالعه کرده بودند نسبت به سایر کودکان 15 الی 20 درصد مفاهیم بیشتری را به خاطر داشتند.

زمانی که انیمیشن های کتاب متناسب با سوالات یا صحبت های کودک اجرا می شدند (گرچه این فرایند به صورت اتوماتیک امکان پذیر نیست و باید با همراهی یک بزرگسال و به صورت دستی انجام شود) نتایج با موفقیت بیشتری نیز همراه بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کتاب های دیجیتالی در یادگیری کودکان موثرترند

کتاب های دیجیتالی در یادگیری کودکان موثرترند