مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 دی 1398 ساعت 07:002020-01-01اجتماعي

60 درصد وسایل نقلیه عمومی در تهران فرسوده و آلاینده اند


رییس پلیس ترافیک شهری پلیس راهور ناجا با اشاره به عقب ماندگی نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: بیش از 60 درصد وسایل نقلیه عمومی فعال در کلانشهر تهران فرسوده و آلوده کننده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سرهنگ محمد باقر سلیمی در یک برنامه رادیویی درباره راه های دستیابی به آسمان پاک ، حمل و نقل را نیاز ضروری زندگی های امروزی خواند و گفت: یکی از پسامدهای ناخوشایند ترافیک، بحث آلوده کننده های زیست محیطی و به ویژه هواست.

وی با بیان اینکه منابع آلوده کننده هوا طبق نظر کارشناسان به دو دسته تقسیم می شود گفت: منابع آلاینده ثابت شامل صنعت، کارخانجات و مصارف خانگی و منابع آلاینده متحرک نیز شامل وسایل نقلیه با سهم 70 درصدی است.

رییس پلیس ترافیک شهری ناجا با اشاره به اینکه موتورسیکلت ها و خودروها شاخص ترین سهم را در آلوده کردن شهرها دارند گفت: کامیون ها و خودروهای دیزل با سوخت گازوییلی و در درجه بعدی موتورسیکلت ها بیشترین نقش را در آلودگی هوا دارند.

سرهنگ سلیمی سفرها و آمد و شدها را منشأ همه آلودگی های هوا دانست و مطرح کرد: برای اجرای هر برنامه در کلانشهرها باید سفر را هدف قرار داد و واحد کوچک حمل و نقل را مدیریت کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه مدیریت تقاضای سفر در سطح جهانی به شدت مطرح است و کشورها تمام ظرفیت خود را برای این کار به کار می گیرن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

60 درصد وسایل نقلیه عمومی در تهران فرسوده و آلاینده اند

60 درصد وسایل نقلیه عمومی در تهران فرسوده و آلاینده اند