مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 دی 1398 ساعت 21:152020-01-02اقتصادي

افزایش پایه پولی و استقراض دولت از بانک مرکزی محرز است


کارشناس اقتصادی با بیان اینکه امسال رکورد افزایش پایه پولی و استقراض از بانک مرکزی شکسته شد، گفت: ناکارآمدی وزارت اقتصاد و سازمان مالیاتی در مبارزه با فرار مالیاتی طی سنوات گذشته و حال محرز است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سیداحسان خاندوزی استاد اقتصاد دانشگاه اقتصاد علامه طباطبایی در نشست مؤسسه مطالعات دین و اقتصاد در رابطه با لایحه بودجه سال 99 و ترکیب ذی نفعان مقاومت کننده در برابر اصلاح ساختار بودجه اظهار داشت: لایحه بودجه 99 در مقایسه با بودجه سال 98 تفاوت دارد و منظور ما از بودجه 98 مصوبه سران قوا است.

همانطور که می دانید اوایل امسال مصوبه مجلس تغییر کرد و اکنون ارقام مربوط به مصوبه سران در دست اجرا است که در این موضوع باید وزن پارلمان در رابطه با قانون گذاری و بودجه آسیب شناسی شود.

وی با بیان اینکه مخارج دولت نسبت به بودجه 98 برای سال آینده 130 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است، گفت: کل مخارج 380 هزار میلیارد تومان است که برای سال بعد به 510 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

یکی از  ردیف های درآمدی در لایحه بودجه سال 99 بیرون آمده مربوط به منابع تبصره 14 بودجه است که سال 98 ارقام آن داخل سقف بودجه بود اما برای سال آینده بیرون آمد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش پایه پولی و استقراض دولت از بانک مرکزی محرز است

افزایش پایه پولی و استقراض دولت از بانک مرکزی محرز است