مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 دی 1398 ساعت 06:452020-01-07اقتصادي

مالیات بر سیگار چقدر می تواند به خزانه دولت واریز کند؟


دبیرکل جمعیت مبارزه با دخانیات ضمن درخواست از سازمان امور مالیاتی درباره اخذ مالیات 75 درصدی از نرخ خرده فروشی دخانیات، گفت: متاسفانه سازمان امور مالیاتی بدون توجه به ارقام قابل توجهی که از این بخش می توان در شرایط اقتصادی کنونی به خزانه دولت واریز کرد، - عبور می کند.

دکتر محمدرضا مسجدی در گفت وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه افزایش مالیات بر دخانیات از مهم ترین راهکارها جهت کاهش مصرف آن است، گفت: وضع مالیات بر دخانیات فرمول پیچیده ای ندارد، ولی گویا داستان پیچیده ای است که متاسفانه سازمان امور مالیاتی بدون توجه به ارقام قابل توجهی که از این بخش می توان در شرایط اقتصادی کنونی به خزانه دولت واریز کرد، عبور می کند.

درخواست از سازمان امور مالیاتی درباره مالیات بر سیگار وی در ادامه تصریح کرد: ما از سازمان امور مالیاتی می خواهیم که مالیات بر دخانیات را بر اساس همان افزایش 10 درصد سالیانه طبق قانون جامع کنترل دخانیات و یا بر اساس اخذ مالیات 75 درصد از نرخ خرده فروشی بر اساس توصیه سازمان جهانی بهداشت که جهت کاهش مصرف تدوین شده است، اجرا کند.

متاسفانه ما سالانه شاهد این مسئله هستیم که نه تنها افزایش 10 درصدی اجرا نمی شود، بلکه اخذ مالیات از نرخ خرده فروشی نیز که چیزی حدود 20 درصد دیده شده است فقط به ضرر خریداران و به نفع مافیای صنای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مالیات بر سیگار چقدر می تواند به خزانه دولت واریز کند؟

مالیات بر سیگار چقدر می تواند به خزانه دولت واریز کند؟