مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 بهمن 1398 ساعت 11:302020-01-22سياسي

نامه سرگشاده رییس کمیته سیاست داخلی مجمع تشخیص به روحانی درباره FATF


رییس کمیته سیاست داخلی مجمع تشخیص مصلحت نظام طی نامه ای به رییس جمهور تصریح کرده است: آنچه FATF توصیه کرده است پس از تصویب و اجرا پایان نمی پذیرد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازحوزه احزاب خبرگزاری فارس، علی احمدی رییس کمیته سیاست داخلی مجمع تشخیص مصلحت نظام نامه ای درباره لوایح الحاق ایران به کنوانسیون های مربوط به گروه ویژه اقدام مالی (FATF) نوشت.

وی در این نامه نوشته است: همانگونه که مستحضرید، اخیراً توصیه های FATF و به ویژه الحاق به دو کنوانسیون پالرمو و مبارزه با منابع مالی تروریسم، منجر به گفت وگوهای دامنه دار میان مراجع تصمیم گیر و رسانه ها شده است.

  در ادامه این نامه آمده است: صرف نظر از محتوای این توصیه ها و ضرورت ها، منافع و زیان های احتمالی تصویب آن ها، پدیده نسبتا نوپیدایی چهره نموده که ناظر به شکستن مرزهای استقلال و میزان مداخله یک نهاد خارجی در روند تصویب قوانین و امور اجرایی کشور است.

به نظر می رسد تمکین و تن دادن به این مرزشکنی ها از سوی مجلس و رییس جمهور که مسئول اجرای قانون اساسی است، باعث نگرانی بیشتر در جهت نقص قانون اساسی و معضلی خطیر برای استقلال کشور است.

رییس کمیته سیاست داخلی مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرده است: رییس جمهور با عنایت به اصل (113) قانون اساسی، مسئول اجرای قانون اساسی حداقل در قوه مجریه است، بنابراین توافق پنها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نامه سرگشاده رییس کمیته سیاست داخلی مجمع تشخیص به روحانی درباره FATF

نامه سرگشاده رییس کمیته سیاست داخلی مجمع تشخیص به روحانی درباره FATF